Retkikohteet

maanantai 15. lokakuuta 2012

Sukkatehdas



Huomasin, että en ole pitkään aikaan kirjoitellut mitään käsitöistä. Syy siihen on se, että viime aikoina olen tehnyt vain sukkia. Kesällä en oikeastaan tehnyt mitään käsitöitä. Tai toukokuussa sain valmiiksi yhden neuletakin, joka ei ollutkaan lopulta niin kiva kuin mallin perusteella olin ajatellut ja nyt se on siitä asti lojunut korissa odottamassa nappeja ja sopivampaa käyttäjää.


Nyt syksyn tullen olen alkanut taas tehtailla sukkia. Lasten sukkia olen tehnyt varmaan kymmenkunta paria, nyt viime iltoina olen tehnyt pitkävartisia sukkia naisille ja olenpa yhdet miesten jalkoihinkin sopiva sukat saanut aikaiseksi. Netistä olen kyllä muutaman mukavannäköisen neuleenkin ohjeen, mutta taitaa noita villatakkeja ja villapaitoja olla omassa kaapissa jo ihan riittävästi, ettei oikeastaan tarvitsisi tehdä sellaisia ainakaan itselleen. Mutta olen vähän alkanut suunnitella, että töissä voisi olla aika kätevä semmoinen pidempi poncho taikka huivi. Jos vaikka alkaisin seuraavaksi etsiskellä sellaista ohjetta.

3 kommenttia:

  1. Ihanat noi sateenkaarisukat!
    -Heidi

    VastaaPoista
  2. Mäki kattoin että kiva keksintö,harmi vain että justiin sain viimeiset metrit tuota lankaa kudottua. Ja oon päättäny että sitä en enää osta kun oon niin paljo siitä tehny- Toisaalta ne on aina menny ekana kaupaksi.Pidelkää mua kaupas tyttäret :)

    VastaaPoista
  3. Mun mielestä niistä tuli kans kivat. Multa tilattiin yhdet pitkävartiset sukat naisille, mutta piti tietenkin tehdä kaks paria, että on varaa valita. Katotaan, kummatko on ostajan mieleen. Ja jos tuota lankaa löytyy vielä kaupoista, niin miksei sitä voisi ostaa kerän. Tekee sitten lisää tuommosia raitasukkia.

    VastaaPoista