Retkikohteet

keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Kukkahoroskooppi, ohdake

Nyt kyllä osui ja upposi! Harvemmin tällaiset lajimääritelmät sopivat minulle hyvin, mutta mielestäni tämä on ihan kuin minä!

Facebookissa bongasin kaverillani linkin kukkahoroskooppiin kukat.fi -sivustolla ja tietenkin piti mennä katsomaan, mikä minä ja olen mitä minusta sanotaan. Olen ohdake, todellakin. No ei tietenkään ihan kaikki sovi minuun, mutta suurinpiirtein riittävän hyvin kuitenkin.

Näin siinä sanottiin:

Ohdake 7.1. – 3.2.

Piikikäs ja pelottava. Viljelijöiden kiroama kasvi, johon karjakaan ei koske. Ohdakkeella on hankalan kasvin maine ja vaikean ihmisen leimaa kantavat valitettavasti usein myös ohdaketyypit. Ventovieraiden on vaikea lähestyä itseään suojelevaa, sulkeutuneelta vaikuttavaa ohdaketta ja monet karttavat häntä tinkimättömyyden, suorapuheisuuden ja “piikikkyyden” vuoksi. Ohdakkeen tuntevat tietävät hänen kuitenkin olevan ahkera, tunnollinen ja usein jopa itsetuhoisen velvollisuudentuntoinen. Ohdake sopii hyvin tehtäviin, joissa vaaditaan itsenäisiä päätöksiä ja vastuunkantamista. Hän vaatii paljon itseltään ja muilta eikä aina tule toimeen ihmisten kanssa, joiden näkemykset poikkeavat hänen omistaan. Ohdake voi kuitenkin kouluttaa itsensä hyväksi kuuntelijaksi ja yhteistyöntekijäksi. Ohdakkeen yksityiselämä on yksityistä eikä hän päästä lähelleen kaikkia, ei edes halua miellyttää kaikkia. Läheistensä ja erityisesti oman perheensä vuoksi hän on kuitenkin valmis uhrautumaan.

Mikä kukka sinä olet tuon horoskoopin mukaan ja miten hyvin se mielestäsi sopii sinulle?


2 kommenttia:

  1. Mä aina välillä oottelen, että joku muu kommentois eka, kun nolottaa olla täällä aina minuutti uuden julkaisun jälkeen. ;D Mutta vastaanpa taas ekana.

    Olin Suopursu. Omasta mielestäni se ei sopinut, jotenkin en koe olevani niin omistautuva, suuri tai kunnianhimoinen persoona. Mutta muutaman lauseen voisin poimia, jos jotain pitäisi allekirjoittaa.

    Ohdakkeessa on kyllä suhun sopivia juttuja, vaikka noi samat asiat vois jotenkin ilmaista positiivisempienkin lauseiden avulla. ;)

    Mutta hauskoja noi kuvaukset. Jos tää ois sellainen "valitse, mikä olet", niin olisin (tai haluaisin olla) mieluiten lumme. :)

    VastaaPoista
  2. Mäkin luin nämä eilen kun neitiltä oli jääny sivu auki. Naureskelin jokaisen kohdalla. Kellä sopi hyvin ja kellä erinomaisest.Minä -leskenlehti-tykkäsin kans omista tärpeistäni.Mistä näitä juttuja oikein piisaa. :)

    VastaaPoista