Retkikohteet

torstai 14. marraskuuta 2013

Virkatut korit



Kaivelin taas lankojen jämiä ja vastaan tuli vähän paksumpaa akryylilankaa, josta olen aikoinaan tehnyt tossut kavereilleni. Näin nämä lankakerien loput kirjavina koreina, joihin voi keräillä epämääräisiä asunnossa lojuvia tavaroita. Tuumasta toimeen ja lankaa koukulle.


Lopputulokseen oli tyytyväinen. Korit valmistuivat nopeasti ja väritkin sopivat hyvin yhteen. Koreista tuli myös hyvänkokoiset ja sopivan muotoiset. Vaikka toisen korin raidoitus onnistui paremmin kuin toisen, olin tyytyväinen päivän aikaansaannokseeni.


Kunnes menin käymään siskoni blogissa. Hän sattui juuri esittelemään omia virkkaustaitojaan, jotka ovat vähän eri luokkaa kuin omani. Ja näiden pitsiliinojen ihailun jälkeen omat tekeleeni näyttivät kovin kirjavilta ja nuhjuisilta koreilta. 


Mutta sitten ajattelin, että nämä työthän kuvastavat aika hyvin myös meitä siskoksia. Minä olen se vähän suoraviivaisempi ja suurien linjojen toteuttaja, kun taas siskoni harrastaa enemmän krumeluureja ja koukeroita. Tässä tuli siitä taas hyvä todistus. Ja tämän toteamuksen pohjalta kaivoin taas sukkapuikot esiin ja aloin tehdä miesten sukkia, ensimmäinen sukka valmis.



5 kommenttia:

  1. Repesin noille ääneen (silleen hillitysti hihitellen silti tietenkin)! :D Ja mä sitäpaitsi just katoin, et ihanat korit ja ihanat väriyhdistelmät (bongasin myöt omat tossuni). Ja itseasiassa just tämmöinen munkin pitäis seuraavaksi väkertää.

    Krumeluurimpi mä voin olla, mutta aika suurpiirteinen silti minäkin. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. (Siis repesin noille VIITTAUKSILLE omiin askarteluihini, enkä siis noille koreille, kuten tuosta vois tulkita. :D)

      Poista
    2. Mulla ne krumeluurit ei vain toimi. Tai en saa toimimaan, niistäkin tulee suoraviivaisia pötkylöitä, jotka vain ei näytä kovin taiteelliselta ja hienostuneelta. Parempi siis pysyä vain omassa tyylissä.

      Poista
  2. Vaude hienot. Mä näin eilisellä asiakkaalla ihan sikamakeen takin ja senkin tekijä oli Heli. Oli kuulemma itte värjänny langat,(oisko ollu isoveljeä).Se oli sääreen ulottuva kudottu samalla menetelmällä kun teit ne keltaiset sukat.oisko ollu kolmea eri väriä,mutta hiilitysti eriväriset. Näytti käyttävän sitä ihan talvitakkina. Siitä ny sit kutomaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No just nyt en innostunut ajatuksesta kudottu takki... Tuntuu vähän suuritöiseltä hommalta, kun jotain muutakin pidempää projektia pitäis kai kohta aloitella, mutta ei vain saa aikaiseksi. Siispä vain sukkia.

      Poista