Retkikohteet

sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Ilmianna itsesi ja voita villasukat

Taas on se päivä vuodesta, kun on mukava tietää, keitä täällä blogissani käy.  Blogin vuosipäiväksikin kutsuttu päivä siis. Kolme vuotta sitten perustin blogin, koska olin ihastunut moniin lukemiini blogeihin ja ajattelin, että minäkin haluan kirjoittaa blogia. Ja halusin esitellä muille tekemiäni käsitöitä, kokkauksia ja leipomuksia ja jollain tapaa hyödyntää niitä lukemattomia valokuvia, joita otan. Eli selvä tarve blogin perustamiselle.

Näiden kolmen vuoden aikana blogini ei ole paljoa muuttunut, enkä minä tai elämänikään. Ainakaan kovin paljoa. Asun edelleen samassa asunnossa ja aina ikkunoita pestessäni (eli kaksi kertaa vuodessa), mietin, että pesisinköhän näitä nyt vihdoin viimeistä kertaa. Eli toiveet muutosta elävät edelleen. Edelleen teen käsitöitä, kokkailen ja leivon. Retkeilen ja liikun luonnossa. Ja kuvaan aikaansaannoksiani ja luontoa. 



Tittelini ovat muuttuneet vuosien aikana varmaan eniten. Olen ollut opiskelija, harjoittelija, työtön, projektisihteeri, myyjä ja nyt äiti, kotiäiti. Ja nämä muutokset ovat tietenkin osaltaan vaikuttaneet myös siihen, miten paljon ehdin tehdä mitä huvittaa.


Olisi mukavaa, jos jättäisit käynnistäsi merkinnän. Terveiset minulle ja blogilleni. Jos ilmiantoja tulee muiltakin kuin siskoltani ja äidiltäni, lupaan arpoa kaikkien kommentoijien kesken itse tekemäni villasukat. Voittaja saa kertoa toiveensa sukkien suhteen. Kovin nopeaa toimitusaikaa sukille en sattuneesta syystä lupaa, mutta onneksi on kesä ja kuuma. Ja sovitaan, että viimeinen päivä osallistua arvontaan on 31.5.2014.





32 kommenttia:

  1. Siis pitääkö tämä nyt tulkita niin, etten saa osallistua, vai? ;D No, osallistun silti, ja jos voitan, niin voit tehdä mulle sukat, mutta jättää ilmoittamatta voiton täällä ja arpoa uuden voittajan, eikö? ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saat osallistua. Aattelin vain, että jos ei muut kuin mun luottokommentoijat avaa suutaan, niin en lupaa palkintoja :D

      Poista
  2. mä oon jo ruvennut pessimistiksi. En koskaan voita näissä arvonnoissa mitään, mutta täällä siis olen minäkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä on ainakin tosi hyvät mahikset voittoon :D

      Poista
  3. Pitääskö munkin olla anonyymisti joku muu.ei mun tartte osallistua arvontaan ku mulla on hyvät vävyn tekemät sukat :)

    VastaaPoista
  4. Lähettäisitkö sukat aivan kanadaankin asti? Kyllä mä täällä käyn lukemas aika säännöllisesti!

    VastaaPoista
  5. Mä käyn säännöllisesti lukemassa tätä! En vain ikinä jaksa kirjoittaa, kun Se on puhelimella niin työlästä. Sukat haluan, Juu! Jouko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyis laittaa semmoinen tykkää-nappula tuohon, jolla vois aina helposti kuitata luetuksi, niin kuin Facebookissa.

      Poista
  6. Täällä kans yksi lukija ilmoittautuu! En muista mitä kautta oon tänne sun blogiin aikoinaan eksynyt, mutta siitä asti on tullut seurattua sun elämää ja käytyä ihastelemassa käsitöitä :)
    Jenni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava tietää, että täällä käy muitakin kuin tuo meidän äiti, Heidi ja Janne :)

      Poista
  7. Mää olin pitkiksi ajoiksi unohtanut koko blogin, mutta nyt oon taas innokkaasti sitä seurannut :) Mukavia juttuja ja ihania kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja tervetuloa vain aktiivisesti vierailemaan. Vaikka toki mun päivitystahti on kovin vaihtelevaa, vauvasta ja ideoista riippuvaista.

      Poista
  8. Terveiset Heille ja blogille! ;) t.Ellu

    VastaaPoista
  9. Kauniita sukkia kuvissa! Ja kivoja koreja edellisessä postauksessa! Tunnelmallinen pihlajakin taustalla.
    Mä olen lievästi käsityörajoittunut, peruskoulussa en kai sitten kunnolla hiffannut neulomista. En ole koskaan tehnyt sukka- tai lapasparia. Mut sittemmin on alkanut taas kiinnostaa edes ajatus neulomisesta. Se vaikuttaa hyvin rentouttavalta puuhalta (jos sen osaa;)

    Muuten, oletko ajatellut kokeilla Google Friend Connect -widgettiä, siis sitä hörhelöä tuossa reunassa, alla tai yllä, josta voipi kirjautua lukijaksi ja josta näkyy, ketkä ovat jo? Tosin toisaalta en tiedä, onko se niin olennainen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Käsityöt eivät ole olleet minunkaan lempijuttuni aina. Muistan, kuinka ala-asteella olin se hätähousu käsitöissä, jolle tärkeintä oli se, että saan työn mahdollisimman nopeasti valmiiksi, käsialasta ja työn ulkonäöstä välittämättä. Ja usein myös nieleskelin kyyneleitä, kun opettaja purki väärintehtyjä silmukoita tai ompeleita. Mutta sitten kun käsitöitä sai alkaa tehdä omaksi iloksi, ilman että kukaan arvosteli töitä, innostuin niistä. Ja neulominen on kyllä yksi lempi rentoutumiskeinoni. Toivottavasti sinäkin voit vielä innostua siitä.

      Kiitos vinkistä, lisäsin kohdan, jolla voi liittyä blogini lukijaksi. Aikoinaan poistin sen, koska blogillani oli niin vähän lukijoita, ja niin on edelleen, mitenkäs sitä olisi voinut lukijaksi liittyä, kun ei annettu siihen linkkiä :D

      Poista
  10. Mukaan koittamaan onnea arvonnassa =)!
    ninuska76@luukku.com

    VastaaPoista
  11. Mukana ollaan =).

    terveys1 (at) wippies.fi

    VastaaPoista
  12. Sukkien suurkuluttaja, viluvarvas mukana arvonnassa. Vallankin kun ruudun tällä puolella täysin sukantekotaidoton ihminen :D Mä en ois inhonnut koulussa käsityötunteja mutta opettaja sai lopulta aikaiseksi että niin kävi.
    pauleceb(at)gmail.com

    VastaaPoista
  13. Ilmoittaudun mukaan, sukille on aina käyttöä ja varsinkin nuo kahdet ylärivin sukat on tosi kivan näköisiä. Voi kun saisi vaalenapunaiset villasukat muuten. Ois ihan mun näköiset :D
    kristapasm(at)gmail.com

    VastaaPoista
  14. Sukat kelpaisi tännekin! Millä ajalla sä ehdit kutomaan, musta kun tuntuu että kotona ollessa oli kiireisempi kuin nyt töissä käydessä, ehkä mä olin vaan huono organisoimaan :D
    nellakos(at)gmail.com

    VastaaPoista
  15. Rakastan villasukkia. Ja kuljen niissä kyllä kotona myös kesäiltaisin, vaikka muuten tarkenisi kesähepenissä niin varpaita paleltaa aina. Mutta jos voitan, pärjään kyllä kesän yli vanhoilla vilasukilla vaikka kantapäät alkaa olla jo aika puhki :D Siniset sukat ois aika ihanat.
    janttarainen(at)luukku.com

    VastaaPoista
  16. Mukana minäkin sukka-arvonnassa. Sukkia ei voi koskaan olla liikaa :D
    marialuok(at)gmail.com

    VastaaPoista
  17. Mukana, mulle sellaiset ihan pienet vaaleanpunaiset vauvojen sukat 💖.

    T:Kerttu

    VastaaPoista
  18. Hei,ihania sukkia,mukana ollaan. Anne peltipurkki0@gmail.com

    VastaaPoista
  19. Rakastan villasukkia. Mukana arvonnassa. Sofia chipmunk@hotmail.fi

    VastaaPoista
  20. Arvonnassa mukana:) Judith pilkku10@hotmail.fi

    VastaaPoista
  21. Voi tollaiset sukat kun voittaisi. Mukana=) arja.katariina@hotmail.com

    VastaaPoista
  22. Villasukkajahdissa minäkin...
    arskari(at)gmail.com

    VastaaPoista
  23. Lukija ilmoittautuu mukaan arvontaan! Villasukkia ei koskaan voi olla liikaa, puhumattakaan että oikein itse saa esittää toiveita. :) sopeutuja(at)hotmail.com

    VastaaPoista